18. mars 2013

Dåpskake -lilla med matchende cupcakes


dåpskake lilla 

Denne dåpskaken er laget til en liten jente som heter Emmilin Kristin. Det er sjokoladekake med sjokoladesmørkrem trukket med marsipan. Kombinasjonen høres kanskje rar ut, men det smaker faktisk utrolig godt. Mens sukkerpasta smaker søtt og kunstig, synes jeg marsipan har en mer naturlig og rund smak. At det smaker søtt kommer vi ikke utenom, men det er heller ikke meningen.

 dåpskake lilla 

Jeg ble så glad over å få lage hvit kake for en gangs skyld. Synes hvite kaker er vakrest og det er mer fristende enn farget marsipan. Pynten står litt mer frem enn om kaken i seg selv også hadde vært lilla. Håper det blir flere slike kaker fremover. Og det å ta gode kakebilder er en kunst i seg selv. Jeg har hverken utstyret, bakgrunnen eller fotokunnskap nok til å ta gode bilder. Jeg må ta hundre for å få ett som blir bra, men dette var jeg ganske heldig med:

dåpskake lilla

Her falt lyset helt perfekt på kaken! Til dåp, bryllupe eller andre anledninger synes jeg det er ekstra stilig med matchende kaker og pynt. Noen er ekstremt flinke på det. Jeg har bare såvidt prøvd meg frem med å dekke hele kakebord. Det er bare kreativiteten som setter grenser, tiden og... økonomien! Det er kjempedyrt med matchende "everything". Det jeg imidlertid klarer å få til er kaker som står i stil til hverandre -med ulik smak. 

Dette er gulrotkake-cupcakes. "Yummy Scrummy Carrot Cake": den beste og mest saftige gulrotkaken på denne jord. Den er som navnet tilsier: Skikkelig jummy. Ikke prøv oppskriften. Du blir bare hektet.

dåpskake cupcakes

Med 40 slike i tillegg tilhovedkaken blir det nok et flott kakebord. Det håper jeg ihvertfall. Oppskriften på Jummy Scrummy Carrot Cake kommer kanskje i påskeutgaven av Stella. Og til helgen skal jeg lage en hvit dåpskake med blå roser og bamse på toppen. Takk for at du kikket innom!

dåpskake cupcakes

kake

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen