27. mai 2012

Dåpskake

 Da er min første bokkake endelig ferdig og klar til levering. Denne kaken er laget av to sukkerbrød laget i liten langpanne. Deretter er den nederste bunnen delt i tre deler og den øverste i to.

Fyll
lag 1: bringebær og bringebærmousse
lag 2: vaniljekrem og valnøtter
lag 3: bringebær og bringebærmousse
lag 4: vaniljekrem og banan. 

Deretter er den kledd i smørkrem, fløtekrem og marsipanlokk.
All pynt er laget i marsipan. Denne ranglen er kledd i løvtynn folie i ekte sølv. Vanskelig å håndtere og bildet gir ikke så godt inntrykk som i virkeligheten. Den skinner så pent og var morsomt å prøve. Kjøpte en pakke med fem blad. Det må jo bare bli en klassiker til kaker i anledning dåp hvor sølv er et naturlig element.

Bladene med sølv er tynne som spindelvev, så det krever nok litt trening for å få et perfekt resultat.
 Det ble litt høyde på kaken til slutt.
Søte, små detaljer -som denne vesle, rosa bleien.
 
Glitter, perler og sommerfugler..

 Gratulerer med dåpsdagen, Helle. Håper den blir fin og minneverdig, og at du får smake på kaken din. Været er det ihvertfall ingen ting å si på.

5 kommentarer:

  1. WOW...du er bare helt rå. Jeg hadde besvimt hadde jeg fått en sånn kake levert. Kan ikke skjønne at noen har hjelte tilå dette kniven i den der.

    Klem Nina :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Nina :)Du er så søt :)

    SvarSlett
  3. Hahaha...gud er det mulig å få flere skrivefeil i en kommentar da...jaja, jeg var ikke full men det så jaggu sånn ut, fnis ;)

    SvarSlett
  4. Det verste er det at jeg ikke så at det det var skrivefeil før du sa det :D haha. Jeg leste det jeg ville at det skulle stå ;) Så rart :D

    SvarSlett
  5. Hei, om du skulle ha laget den som sjokoladekake hvordan hadde du gjort det da? Vil lage noe lignende men finner oppskrifter bare med "bokform" :)) utrolig fin var den forresten!!

    SvarSlett

Søk i denne bloggen