14. okt. 2012

Me2You


Jeg har skrevet det bortimot tusen ganger allerede, men jeg elsker denne nye teddy-formen. Jeg har alltid vært fan av Me2You-bjørnen Tatty Teddy, men at det fantes en silikonform til bamsen som kan brukes til marsipan og kaker hadde jeg aldri klart å tenke på å anskaffe meg selv. Tusen takk, Tone. Du er toppen. 

 Slik ser formen ut og bamsen når den tas ut av formen og har fått kantene finskåret litt.

 Jeg vet ikke om dette er noe dere allerede vet eller kan se, men formen er håndstøpt. Det går an å kjøpe silikonplastikk og lage egne former. Kun fantasien kan sette grenser for hva som kan støpes; mynter, småfigurer, brosjer, viler, dinosaurer, andre dyr, lego. DET kan gjøre bake-livet enklere, det er helt sikkert. Likevel er det litt juks. Det som skulle være ekte og håndlaget blir plutselig masseprodusert. Trykk her for å lese mer om å lage egne silikonformer. Stilige greier!

 "Just hanging out on the corner."

For å lage bamsene klemmer jeg marsipan ned i formen, godt nedi, før jeg lirker den ut. Jeg finskjærer rundt kantene med et cutting wheel og deretter litt med kniv før jeg klemmer litt rundt på kantene med fingertuppene. Hodet og bena kan dras i forskjellige retninger for å endre formen på bamsen noe og etter min mening; gjøre den mer levende. Det går også an å skjære løs armene eller plassere et objekt eller en bokstav på magen på den for å variere bruken.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen