14. okt. 2012

TOTTENHAM-kake


Tottenham-kake til min kusines sønn Jacob, som fyller ti år i morgen. Mesteparten av logoen bleborte pga. ballen, men sånn går det når man sparker ball inne. Rett før jeg skulle lage denne kaken klate min egen sønn å velte en bøtte med ti liter vann i stuen. Det er virkelig ikke å anbefale å ha ti liter vann utover stuegulvet.

Fremgangsmåten for denne kaken er først å sette sammen et par vanlige kaker slik at man får en ekstra høy kake på bunnen. Jeg skrev ut et spiselig bilde med logoen til favorittlaget og limte fast med litt vann som jeg smurte på med pensel.



Deretter pyntet jeg kanten med noen blomster slik at ikke skjøten skulle være synlig og skar ut fotballen og dekorerte den (det er ikke enkelt å lage mønster på fotball!).
  Deretter ødelegger jeg hele kaken ved å grave ut halvparten med skje!!!

Fotballen plasserte jeg dermed på hovedkaken og jeg stakk grillpinner ned i kaken (og inni ballen) for å støtte den opp og sikre at ballen ikke ruller ned på bordet.



Litt av logoen er fremdeles synlig og jeg plasserte også ti lys rundt kanten for å sette litt lys på tilværelsen i dette høstmørket. Forhåpentligvis gjør også kaken susen. Håper den er guttete nok.


Denne sjokoladekaken er så saftig og god. Den heter "Bestemorkake" og er en oppskrift etter  min bestemor. Kanskje ikke det mest sexy navnet, men det er i det minste 110% ekte. Jeg har vokst opp med kaken og den smaker helt himmelsk. Knallgod er den kaken. Og den holder seg saftig i mange, mange dager og kan fryses ned dersom man skulle ønske det.


Nå er det på tide å ta kvelden. Jeg må virkelig snu døgnet trill rundt nå som jeg skal ut i jobb igjen på mandag. Ønsk meg lykke til! Sov godt og drøm søtt...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen