3. juni 2013

Dåpskake til sommerfuglprinsesse

Dåpskake til sommerfuglprinsesse
Dåpskake til sommerfuglprinsessen
Uansett hvor mye jeg forsøker klarer jeg virkelig ikkeå  lage to like kaker. Hver kake er og blir unik. Denne gangen forsøkte jeg virkelig å lage en dåpskake lik som en jeg har laget tidligere, men neida. Den dåpskaken ville tydeligvis ikke la seg lage. Av en eller annen grunn vokser marsipanrosene mine seg bare større og større. Det ble ihvertfall en dåpskake verdig en liten, skjønn sommerfuglprinsesse.

Dåpskake til sommerfuglprinsesse
Dåpskake til sommerfuglprinsesse sett fra siden
Jeg har nesten gått helt bort fra å bruke detaljer i sølv på dåpskakene jeg lager. Det er nesten litt dumt, for sølv hører jo til dåpen. Jeg fikk med en liten sølv-bling da i det minste. Jeg må prøve å få sølvet innført igjen (inspirert av Tonerose). De to siste bildene var jeg ikke like heldig med som det første, men dere ser ihvertfall konturene av noe som skal forestille kake også her. Perler, små blomster og roser er selvsagt også med. Gratulerer til nok en skjønn prinsesse; sommerfuglprinsesse Linnea!

Nå er det snart over i et helt annet modus. Jeg skal lage bursdagskake med edderkopper og biller om to uker. Førstkommende FRIhelg skal nytes til det fulle -på besøk hos lillebror i London.

Dåpskake til sommerfuglprinsesse
Dåpskaken til Linnea


1 kommentar:

  1. Kjempesøt - og elegant!!

    Mhmm, helt enig med deg, kjempestas med slike babykaker =) Jeg skal lage en kake med ei litta prinsesse med sommerfuglvinger på ryggen til helga, inspirert av babybildene.

    Jepp, jeg også synes nok egentlig det er penest med hvite perler i feks diamantmønster etc, men har fått litt dilla på å lage sirkel av marsipan på toppen, og dermed sølvkuler rundt. Og da gjerne hente opp sølv i diamantmønsteret også - så da blir det sølv allikevel, haha! =)

    Happy mandagskveld søta!

    SvarSlett

Søk i denne bloggen