21. des. 2011

Cupcake heaven


Knebøy, strakmark, utfall, liggende lårcurl, sittende knestrekker, tåhev i benpressmaskin og 30 minutter på tredemølle var gårsdagens treningsøkt. Får håpe stimulering av disse større muskelgruppene har påvirkning på forbrenningen av godsakene som skal fordøyes i løpet av den kommende uken. Hvert år tenker jeg at jeg skal være moderat, men det blir bare med tanken. Jeg liker julemat! Og mat generelt! Og kaker! Akkurat det med å være glad i kaker er nok for mitt eget vedkommende dessverre noe jeg har arvet fra min far og hans side av familien. Der går de fleste i kategorien Cookie Monsters (no offense).
Hvert år tenker jeg også at jeg skal komme meg ut i skiløypa og forbrenne bort kaker og ribbeflesk, men meg, fjelluft og god mat er som regel en salig søvnig kombinasjon. I år skal jeg være flink. Henrik må komme seg ut på skiene sine han også. I år har jeg bare gode grunner for å komme meg ut på tur!


Og jeg tar med meg tre bøker (optimistisk som jeg er); Elizabeth George, Simon Zadek og Tom Egeland, så har jeg noen gode grunner for å bli inne også. De skal fordøyes i kronologisk rekkefølge.
 
Det beste med kakebaking er etter å få et enestående resultat er å spise kakene. Det skal selvfølgelig også gjøres i dagene som kommer. Ååå det skal bli godt med litt ferie!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen