13. des. 2011

-Sweet January-


Da var januar omtrent fullbooket. Den 7. januar skal jeg i bursdag og vors før vi stikker til byen på Emil og Samuel. Påfølgende helg skal jeg levere to bursdagskaker og så blir det en dåpskake en av de siste helgene i januar. Gleder meg! Det blir helt nye prosjekter alle sammen. Og jeg føler meg så beæret hver gang noen spør meg om å bake til deres helt spesielle anledning! Tusen takk skal dere ha :)

Smurf it up! Det første prosjektet er til den 13. januar og skal være en smurfekake til en jentebursdag. Her er noen bilder jeg har funnet frem som inspirasjon slik at kreativiteten kan blomstre i underbevisstheten frem til dagen jeg skal bake:



Jeg må bare si at ut ifra bildet til venstre å dømme, er dette oppdraget definitivt i min gate. Det er Det lille bakeriet som gjelder når det er de små detaljene som teller! (haha) 


 Jeg har også fått i oppdrag å lage en Hello Kitty prinsessekake til en jente som blir tre år den 17. januar. Her er noen inspirerende bilder for det kommende prosjektet. Jeg elsker å planlegge og gjør det gjerne grundig og lang tid i forveien, men jeg ser nok for meg noe rosa. Kaken skal leveres i en barnehage og skal væe uten egg, så jeg må passe ekstra godt på å unngå harde deler så ingen risikerer å få noe i halsen eller brekke en tann (eks. unngå buk av sukkerperler. Det finnes rimeligere varianter av sukkerperler nemlig, men det kan jeg jo eventuelt komme tilbake til.)



 

Det blir også en guttedåp en av de to siste i januar. Sistnevnte trengte stooor kake og de har sett seg ut et design de liker. Det blir en ganske tardisjonell toetasjes kake, men med blå detaljer. Blir gøy å se kaken i den varianten også og det hadde vært morsomt om jeg hadde klart å komme opp med en spennende twist. Får se hva jeg kan komme på. Kanskje jeg måsmiske med pappa for å få tilgang til noen av de litrene med blåbær han plukket nå i høst. De trenger sikkert litt hjelp til å få bedre plass i fryseren etter hvert. Blåbær blir bra i en blå kake! Og det er jo så godt. Spesielt sammen med jordbær, banan og vanilje... MMMmm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen