7. des. 2011

Hva blir du inspirert av?

Jeg inspireres av det jeg anser som tilnærmet perfekt og fullkomment. Det er en subjektiv evaluering basert på min oppfatning av hva det vil si å være perfekt. Andre ting som inspirerer er blant annet en søken etter kontinuerlig utvikling og forbedring. Det tror jeg gjelder på omtrent alle områder i livet, også når det gjelder kakebaking :)

Her er noen av de kakene som fungerte som inspirasjon til byllupskaken jeg lagde i høst (OBS. Disse har jeg ikke laget selv!);

Jeg simpelthen elsker disse fantastisk vakre rosene. Jeg liker også kombinasjonen av ulike typer mønstre på kakedelene og hvordan kaken fremstår som en helhet. Den er elegant og har særpreg.
 Denne kaken er mer hardcore. Absolutt ikke i min gate, men i forhold til den første kaken viser denne den skarpe kontrasten mellom myke og harde linjer, samt hvit og svart bakgrunn. Hvor tett perlene plasseres ha også innvirkning på hvilket inntrykk kaken gir.
På denne kaken er pipingen tilnærmet perfekt! Jeg elsker hvordan det har blitt gjort og hvordan perlebården glinser.

Noen ganger kan det enkle ofte være det beste. Ettersom brudeparet i høst ønsket en svart-hvit kake med matchende cupcakes ble det naturlig å se på ulike typer cupcake stands og hvordan andre har løst en slik oppgave tidligere. Hadde jeg hatt skillsene ville jeg nok definitivt gått for en kvadratisk kake. Arbeidet som er lagt i kaken avbildet over er enorm; det er krevende å trekke en firkantet kake. Og i dette tilfellet er det i tillegg til hovedkaken trukket ca. 100 minikaker. Ett ord: Nice!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen