29. okt. 2009

Kattepus

Jeg ser nå at dette ikke akkurat ble Aristocats' Marie møter Littlest Petshop som jeg pratet om, men jeg ble dessverre nedstemt i å trekke kaken i marsmellowsfondant. Sjokoladesmørkrem ser uansett mer innbydende ut, spør du meg.


Jeg har funnet ut at jeg lager mye finere kaker hvis jeg bruker mitt eget hode og fantasi enn om jeg ser etter noen andre kaker jeg har sett, eller til og med når jeg ser etter de jeg selv har laget. Det må jeg prøve å fortsette med. Først tegnet jeg en kjapp skisse av et par, tre, fire ulike varianter. Jeg bestemte meg for to stykker som jeg viste foreldrene mine.

Etter skissen lagde jeg ferdig et kakebrett. Dette kakebrettet er ekstra stort og jeg pyntet det ekstra fint siden jeg har lært meg å lage roser (+ at jeg dæsjet på med for mye dustpowder akkurat her, så jeg prøvde å skjule skavanken). Jeg har i tillegg endelig fått kjøpt rosa silkebånd på Panduro, så nå har jeg det liggende for fremtidige jentekaker. Jeg har så lyst på fiolett og lysegrønt silkebånd også, men det er så dyrt, så det fikk bli med det rosa denne gangen.


Deretter lagde jeg detaljene: ører, øyne, snute og poter. Det var foreldrene mine som likte denne varianten best. De klarte ikke å se at det andre jeg hadde laget var øyne.


Her er det andre settet. Det ser ut som øyne det vel?


Her er pusen bakfra.. stakkars.. den så så ensom ut der den satt med ryggen mot meg.


Burde laget en liten mus til den eller en annen pusevenn. Stakkars liten tass. Fargen på pelsen er kanskje ikke den mest ideelle. Den burde nok vært svart eller grå med noe hvitt i, men jeg lagde den brun for enkelhets skyld. Tro meg, den er tidkrevende nok som den er.


Jeg gav ham et lite kakestykke og noen sommerfugler. Nå er han ikke alene lenger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen