3. jan. 2010

Don't try this at home!

Denne julen -at jeg aldri lærer- bestemte jeg meg for å gjøre et aldri så lite eksperiment. Dvs. det ble ikke så lite som jeg hadde trodd at det skulle bli. Jeg har definitivt slått ny personlig rekord. Jeg visste faktisk ikke at det var mulig en gang.

Jeg har gått opp 8kg denne julen!! O_O Helt sant!!!

Jeg bestemte meg på forhånd at denne julen skulle jeg virkelig kose meg og unne meg absolutt alt jeg hadde lyst på -og det gjorde jeg. Jeg spiste opp nesten alle kakene alene (8-9 slag!!), tre bæreposer med sjokolade og marsipan!!, masse julemat (2-3 porsjoner om gangen!!), dessert etc. etc. Og det ble 0 trening!! med unntak av 1,075 langrennstur og to timer på slalåm. Jeg trodde kanskje jeg hadde gått opp 3kg, men 8!!!!!! X_X

Ops.

Mine tanker er nå som følger:
1. "Det var dumt." 2. "Oi, det var litt mye." 3. "Faen, jeg ser ut som den bolla." 4. "Nå føler jeg meg ikke helt bra med meg selv." 5. "Det var dumt." 6. "Det spiller egentlig ingen rolle. Jeg er singel og trenger ikke å ta meg godt ut for andre enn meg selv og lillegutt. SMIL ,,!,, =.= ,,!,," Og 7. "Jeg gidder ikke å stresse med vektreduksjon, jeg slapper av og lar ting stabilisere seg igjen."

Dvs. Jeg må gradvis nedtrappe det daglige inntaket av både det ene og det andre. Magesekken har blitt like stor som en varmluftsballong, så det er plass til temmelig mye der nå etter julens utskeielser. *^_^* Men jeg har fått gjort akkurat det jeg ville i julen: kost meg masse med nyyyydelig mat og masse godteri -i godt selskap! MMmmm det var så absolutt verdt det. Eller?!! En uke eller to før jeg tar den endelige avgjørelsen.

Og selv om hodet mitt sier stress ned, så sier kroppen min noe annet... for jeg ER stresset! *^_^* Godt det er et par måneder eller fler før snøen er borte og det er tid for å kle av seg et plagg eller to ;) Og så tenker jeg egentlig at det kanskje er like greit å nøye seg med en eller to absolutt favorittkakesorter til jul og heller kose seg med julematen- Det sparer en for mye stress og mas før jul (og etter jul fordi man må få det overflødige av igjen). Får se om ikke jeg klarer å innføre en ny og egen tradisjon f.o.m. neste år.

Er det noe som heter selvdisiplin uten grenser? Eller må jeg ha grenser for å ha selvdisiplin?! O_o

1 kommentar:

  1. 8 kilo du, det er godt jobbet ;), men tipper det er som Pål sa her da jeg leste det for han, da ser hun sikkert helt normal ut nå da ;)Du er lang og hadde helt klart litt å gå på før du dro på juleferie. Jeg har "lånt" kortet til Lise C som du kan se på bloggen min, håper det var griet??.
    Ses i morgen tipper jeg.
    Tada :)

    SvarSlett

Søk i denne bloggen