24. jan. 2010

Vegger og kjøkken

Jeg har allerede sittet i flere dager og kikket etter interiør som jeg kan se for meg. Det er så mye fint og jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg synes er finest, mest passende etc. etc. Og så blir jeg frustrert fordi jeg ikke helt klarer å se for meg at økonimien skal strekke til alt sammen. Det er nemlig mye jeg trenger, og så mye jeg vil ha. Så det viktigste blir nok i første omgang å få en leilighet jeg kan bo i før jeg fyller den opp med alle de andre tingene jeg trenger. Og alt sammen går ut av egen lommebok, hvis jeg kan kalle det det, så her gjelder det å prioritere riktig.


Vegger
Jeg lurer på om jeg skal ha alle veggene hvite eller om jeg skal bruke noe dekor i form av stickers i stuen og kanskje tapetsere en av veggene på ett eller begge soverommene. Jeg har falt pladask! for dette fantastisk nydelige tapetet som jeg ønsker å bruke på Henriks rom (http://www.tapetforum.dk/)


Jeg tror det ville blitt perfekt. Det eneste som ikke er perfekt er prisen: over tre tusen kroner for en vegg. Det er jo helt latterlig. Men jeg elsker denne! Den er fantastisk; åpner opp og gir dybde til rommet. Fargene er klare og relativt lyse og fanger opp både lyse og mørke detaljer. Ååå, det er ihvertfall lov å drømme.

For mitt eget rom tenker jeg, i tilfelle, noe sånt som dette (http://www.tapetforum.dk/):

Men det er litt vel dramatisk, mørke farger og dristig. Så jeg vet ikke om jeg tør. Prisen på denne er ihvertfall overkommelig. Rundt åtte hundre kroner. Det jeg mener er at jeg kanskje har lyst på noe sånt, men ikke nødvendigvis akkurat denne.

Kjøkken
Jeg liker denne åpne løsningen:

Og så har jeg falt for Mano høyglans fra Kvik (http://www.kvik.no/) bare med benkeplate i lys eikefarget laminat for å mye opp det kalde hvite. Ja, jeg tror jeg går for laminat. Det er vedlikeholdsfritt og mye rimeligere enn tre. Jeg skal bo sammen med en toåring og må nesten ta det med i beregningen. Dessuten er jeg ikke rik. Ihvertfall ikke i fom av penger ;o)

Dette kjøkkenet (under) synes jeg også er veldig pent. Det passer fint til lyse vegger og er litt mer levende enn hvit høyglans. Det blir spennende å gå og kikke på interiør live. Foreløpig har jeg kun vært innom en baderomsbutikk med mamma. I morgen er det kontraktskriving og kanskje jeg får utlevert en nøkkel allerede nå sånn at jeg kan få kikket litt og tatt noen mål.

Det blir nok uansett bra når det blir ferdig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen