27. aug. 2012

Just another pop cake

 
Det er vel kanskje ikke sånn de skal se ut?

 
Dette ble kanskje et riktigere bilde? De er pene og søte, men det er litt kjedelig når alt skal være så perfekt hele tiden. Det er viktig med litt kontraster. Derfor tok jeg en og tråkket på, bare for å se hva som skjedde. Det kom egentlig ikke som noen overraskelse at den ble flat. Det er mange igjen og jeg er fremdeles ikke ferdig. Jeg synes det er koselig å ha noe å pusle med når jeg er alene hjemme på kvelden. Kan like gjerne stå på kjøkkenet og gjøre noe nevenyttig enn å sette meg i sofaen for å se på tv eller film. Sitte kan jeg gjøre mer når jeg blir gammel, så får jeg være i aktivitet så mye jeg kan mens helsen tillater det. Og så er det jo hyggelig å gjøre noe som noen andre kan sette pris på i neste omgang?

Det ble noen kakerester fra helgens dåpskake, så i dag har jeg laget cake-pops igjen.. Disse deilige rombollene, puncherullene eller cake-pops'ene, som det nå så fint heter etter at de har fått en pinne i seg, er morsomme i alle anledninger. Kjært barn har mange navn. De er svært mektige, så det holder i massevis med én når de skal spises (eller 6-7 stykker hvis man regner nære slektninger av meg). Denne gangen lagde jeg de ekstra store av sjokoladekakesmuler, glasur i flere varianter; både lys og mørk sjokolade, og så dyppet jeg de i karamellisert, hvit sjokolade. Det vil si at det er små biter av knasende karamell i sjokoladetrekket. Utroooolig digg!

Litt usikker på hva jeg skal gjøre med de ennå, men de får nok gjort nytten sin. Cake-pops holde seg heldigvis veldig godt i fryser, så jeg legger de i en forseglet plastboks til det dukker opp en anledning.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen