18. aug. 2012

Orchid Wedding Cake


Endelig kan jeg senke skuldrene. Bryllupskaken er levert over en times kjøring unna og ferdig montert, og endelig har jeg satt meg ned i sofaen hjemme og kan puste lettet ut. Skriver et kort innlegg og legger ut noen bilder før jeg flyr av gårde på søskenbarntreff for å grille. Tror dette er den første firkantede kaken jeg har laget. Det er vanskeligere enn å lage runde kaker, synes jeg. Veldig morsomt å prøve noe nytt ihvertfall.


Designet og fargene er det brudeparet selv som har valgt. I utgangspunktet ville de ha en sløyfe også, men der ble jeg nødt til å bruke vetoretten min. Sløyfer er virkelig ikke min stil. Det er jo viktig at man selv er litt inspirert av det man slag lage også, ellers er man dømt til mislykket resultat. På bildet over er fargene naturtro.


Prøver bare å vise litt ulike vinkler av kaken. Bildene er litt ymse, men det blir nødvendigvis slik når man tar bilder i farten på vei ut og man ikke er hjemme hos seg selv. Det viktigste er at kaken er levert og at brudeparet blir fornøyde. Hver kake ble helt perfekte innvendig også. Rette og fine lag med MASSE bringebær, bringebærmousse i lag én, så romkrem i lag to og et lag til med bringebær og bringebærmousse. Dynket med Boulard X.O. eplecognac og smørkrem under lokket. Jummy!

 

Monogrammet har jeg skåret ut for hånd og pyntet med glitter. Seeee så fint glitter ^_^ Hele greia knakk jo selvfølgelig i tre biter da jeg skulle montere den (hadde ikke regnet med noe annet), så jeg ble nødt til å plassere noen orkideer i bakkant for å gi litt støtte.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen