26. aug. 2012

I Love Pink


Endelig ferdig med tidenes prosjekt. I utgangspunktet skulle jeg lage en dåpskake og matchende cupcakes. På fredag ringte Kristina og lurte på om jeg kunne lage en allergivennlgi kake i tillegg. Ja, svarte jeg. Oppskriften hun sendte meg skulle være til en langpanne, en kake som barna elsker. Langpanne er jo kjedelig, så jeg tenkte at nå må jeg eksperimentere litt. Jeg gamblet på at kaken ble fast nok til å kunne formes til bamsekake. Det gikk så vidt, men det var krevende som fy. Jeg tenkte at jeg må jo overlevere slik at kuinden blir fornøyd, og hva er vel bedre med en bamsekake til barna?! Jeg håper de elsker den. First things first:

 Lille babyen ligger i bleien sin og sover.

Her er et bilde til av kaken etter at jeg hadde prøvd å sette på et par ekstra roser. Egentlig skulle kaken ha blitt høyere, men jeg glemte det i farten.Jeg fikk så mye ekstra å tenke på i forbindelse med den ekstra kaken jeg skulle lage. Istedenfor å benytte meg av langpanne brukte jeg to runde former til den allergivennlige kaken. Jeg hadde fått beskjed om at kaken skulle stå i 25 minutter i ovnen. Det stemte ikke i rund form ihvertfall. Kakene mine måtte stå i nærmere bestemt 1,5 timer pr/stk. Jeg fikk ikke lagt meg før kl 04:00 natt til lørdag. Henrik våknet 06:30. Følte meg ikke som noen god mor da, så jeg satte på barne-tv og la meg igjen. Kl 08:30 stod jeg opp. Jeg hadde fremdeles ikke blitt til en bedre mamma, men nå hadde jeg ikke noe annet valg enn å stå opp.

Enda en dag med slit senere resulterte det i kaken på bildet over, bamsekaken på bildet under, og 30 matchende vanilla cupcakes. I tillegg rakk vi i pausen en rask tur innom en barnebursdag. Vi var borte i totalt 4 timer. I tillegg fikk jeg på kvelden besøk av en kompis i halvannen time. Ellers har jeg stått på konstant.

 Den "mislykkede" bamsekaken ble ikke så mislykket likevel. Den ble faktisk ganske søt etter jeg fikk pyntet den.

Cupcakesene var enkelt pyntet, men i matchende pynt og farger. Synd jeg ikke tok bilde av alle linet opp ved siden av hverandre.

Det verste er jo ikke bakingen. Det er opprydningen i etterkant... Klokken er hvert øyeblikk 03:00 og hele huset er rengjort og jeg er etter dette innlegget ULTRA-klar for senga! En dusj. Og så senga. Takk for at du tittet innom Det Lille Bakeriet hvor drømmer blir til virkelighet. Jeg håper at dere og jeg drømmer om noe vakkert i natt som også kan bli til virkelighet.

God natt.

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen