15. aug. 2012

Twinkle, twinkle little star

Denne helgens prosjekt var en lyseblå dåpskake. Barnets foreldre ønsket en krybbe med baby i. Jeg håper de ble fornøyde med den lille vuggen jeg hadde laget. Vuggen skar jeg ut for hånd. Deretter preget jeg sidene på vuggen før jeg malte den med blå pulverfarge blandet med vann og glitter.

 

Et bilde fra in the making. Denne kaken består av fire sjokoladekakebunner. Den hadde blitt enda høyere og flottere hadde jeg brukt flere bunner. Hvor mange bunner man velger å bruke avhenger litt av hvor mange gjester kaken er ment på og hvor mye man ønsker å legge i det. Jeg har bestemt meg for å slutte å lage mrsipanbløtkaker. Det er fordi jeg ikke liker å arbeide med den konsistensen. Det er mye morsommere å pynte sponge cakes pga. holdbarheten og konsistensen. Med sponge cakes mener jeg eks. sjokoladekake, vaniljekake eller kanelkake, eller andre kaker som er litt fastere i konsistensen enn kaker laget av sukkerbrød.


Alt på kaken er spiselig og skåret ut for hånd. Blomstene har jeg brukt utstikker til. Og babyføttene.


Synes den ble veldig søt, jeg.

 

 Slik ble detendelige resultatet:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen