29. juni 2012

Vafler fra Helvete


Oh yes, du leste riktig. Burn inn hell, drittvafler!!! Dvs. drittvaffeljern. Beklager det primitive språket fra min side her i dag. Jeg lagde noen eksepsjonelt vellykkede vafler her om dagen som jeg hadde tenkt til å ha en reprise på. Jeg har begynt å ha i en hemmelig ingrediens som gjør at vaflene blir ultragode. Alle som kjenner meg vet at liksomhemmeligheter ikke forblir hemmelige i min verden, så jeg skal dele ingrediensen med dere. Mange bruker den kanskje allerede fra før? Det er  kanel (i tillegg tilkardemomme). Fikk det servert første gang til frokost på Rica Dyreparken Hotell i fjor. Jeg anbefaler det på det varmeste. Det holder med en liten t-skje i røren

Denne gangen ble det imidlertid ingen reprise av vaffelsuksessen. Jeg hadde vasket vaffeljernet skinnende rent fra forrige gangs bruk og hadde glemt å smøre jernet. Jeg tenkte at det kanskje holdt med smøret som allerede var i røren. Det gjør det ikke. Det går heller ikke å skrape vekk vaffelrestene etterpå.

Det endte med at vafflejernet tok et dypdykk i oppvaskkummen. Jeg kan også her avkrefte at vaffeljern egner seg til formålstjenlig bruk selv med dykkerlappen i boks. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg måtte ut i sikringsskapet etterpå, men det ble såpass mange at jeg mistet tellingen. Til slutt gav jeg opp og fant heller frem et toastjern. Til andre som måtte få samme brilliante idé; ikke gjør det. Toastjern egner seg ikke til vaffelsteking.

Da heller ikke toastjernet egnet seg fant jeg frem krumkakejernet... Neida, jeg gjorde ikke det. Jeg serverte pannekaker med sirup til frokost..


Half of life is fucking up. The other half is dealing with it.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen