21. mai 2012

Roses are red, violets are blue, marzipan is white and it tastes good too


Dette er en marsipanbløtkake fylt med bringebær, bringebærmousse og romkrem. Den har smørkrem under lokket og var dessverre skikkelig yummy.

 

I dag har jeg begynt å lage bringebær curd. Jeg har most organiske bringebær og silt ut saften. I morgen skal jeg kjøpe usaltet smør. Smøret skal blandes med eggeplommer og sukker, før det skal blandes med bringebærsaften og varmes opp. Når det tykner blir det til curd. Lemoncurd er det som er mest kjent og det er så utrolig godt. Tror nesten jeg må kjøpe noen sitroner i morgen og lage det også. Curd passer utmerket godt som fyll i cupcakes eller som topping.

 

Bildene i denne serien har ingen ting å gjøre med bringebær curd, men er fra kaken jeg laget til min egen bursdag i april. Jeg skulle lage peoner for første gang, men gikk tom for blomsterpasta, så de ble aldri ferdige. Det vil si at jeg ennå har til gode å lage noen fine peoner. Får bestille mer sukkerpasta og prøve meg frem en dag. De er så vakre. Elsker detaljen med de hvite, små sukkerperlene. Inspirasjonen har jeg hentet fra en venninne fra Sør-Afrika som heter Dot. Her artwork is amazing!

Annet jeg har gjort i dag er å være ute i det fine været sammen med sønnen min. Vi gikk fra dør til dør for å finne noen andre å leke med også, men ikke overraskende var det ingen hjemme noe sted. Alle var ute på tur i dag. Jeg har også forsøkt å planlegge bursdagen hans og gått til innkjøp av noe småtteri til den store dagen. Bl.a. noen cupcake toppers, en knallrød Scott tohjulssykkel, en spidermanfigur som kjører motorsykkel (den ser så tøff ut på bildet!) og en Spiderman t-skjote. Jeg husker fra da jeg selv var barn at det kun var de harde pakkene som var gøy å få. Slik er det foreløpig ikke for Henrik eller de andre barna i barnehagen ihvertfall. De blir kjempeglade for klær med bilde av Spiderman, Lynet McQueen eller Star Wars. Synd det er så vanskelig å få tak i ordentlig fine klær til barn med orginaltrykk på. HM har noen fine ting innimellom, men det blir raskt utplukket.


Noe annet jeg trenger å skaffe meg er separatorer. Jeg kom akkurat på det nå. Skriver jeg det her glemmer jeg det sikkert ikke.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen