30. juli 2010

Snart ferdig!!!

...det har jeg sagt i lang tid.. Leiligheten begynner å ta form. Det er deilig å vite at det snart nærmer seg slutten. Eller rettere sagt begynnelsen, ettersom jeg snart flytter inn og på en måte trer inn i et nytt kapittel av mitt liv.

Baderomsinnredning er kjøpt og valget falt på valnøttfarget interiør fra svenske Aspen, Viskan. Interiøret har push-system for åpning av skap og skuffer.





http://www.aspenbad.no/mobelserier/viskan/


Servanten er bestilt uten servanthull, mens servantkranen er Axor Uno fra Hans Grohe. Egentlig burde jeg hatt Starck's modell (under), men da måtte jeg hatt den modellen som sitter fast til servanten da den modellen som sitter fastmontert på veggen var altfor dyr. Det tror jeg ble årets tyngste setning. Haha.


Jeg går for 30x90cm liggende fliser på veggene selv om badet er ganske lite. Jeg håper og tror de lange linjene vil bidra til å øke romfølelsen. På gulvet har jeg funnet noen utrolige stilige 10x10 glatte fliser i granitt med gyllent kråkesølv i. De heter Black galaxy, herav navnet:




http://blackgranites.co.uk/black_galaxy.html


Fargen i kråkesølvet hentes opp av det valnøttfarvede interiøret. Det blir gørrstilig (ja, jeg har lært et nytt ord) med den rette belysningen.


Toalettet er Villeroy & Boch's Subway med myklukking. Det har jeg vel vist tidligere tror jeg..

Så snart skal alt dette på plass. Det ligger klart og venter. I melomtiden er det blitt skiftet sluk, lagt rør i rør, lagt membran, støpt nytt gulv, lagt varmekabler etc. etc. Jeg har ikke kontroll på alt som har blitt gjort, men jeg regner med at de som utfører jobben har det. Fliseleggeren var visst spesielt begeistret for gulvflisene.

Hvilket minner meg om at jeg må undersøke priser på ledbelysning langs gulvet på badet. Det blir enda mer stilig!! Det blir kanskje å overdrive?! Hihi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen