13. sep. 2012

Not Just Cakes


Hallaisen. Jeg tenkte jeg skulle gi et bittelite innblikk i noe av det jeg har gjort i det siste utenom kakebakingen. Stakkars de rundt meg. Det blir mye kakesnikksnakk til tider. Og når det ikke er kaker er det trening. To rake motpoler. Og så er det jo alt imellom. Blant annet dette her:


Tur til Gaustatoppen forrige mandag; med sønnen min Henrik, pappa og lillebroren min. Pappa gikk med Henrik, mens broren min og jeg gikk helt til toppen. Der var det kaldt, glatt og bratt på toppen. Vi har ikke vært der tidligere og var ikke klar over at det fantes denne type fjellandskap så langt sør i landet. Utrolig vakkert landskap. Det skal visstnok være mulig å se hele 1/5 av Norges land fra Gaustatoppen når det er god sikt. Dessverre var vi der litt for tidlig på dagen, så tåken hadde ikke rukket å lette ennå. Likevel fikk vi noen glimt av det majestetiske vi hadde rundt oss. Jeg tror han duden i blå lue ler av meg. Det hører også med til historien at jeg ble telefonintervjuet på toppen. Den telefonen kunne ikke komme litt mer upassende der jeg satt i le på toppen og holdt på å miste alle fingrene. Det gikk heldigvis greit.

Denne uken har Henrik og jeg vært så heldige at vi har fått låne en liten valp:


Hun heter Mocca. Er hun ikke bare herlig? Og hvis du ser nøye etter kan du se at hun har étt hvitt værhår. Hun er fem måneder gammel nå og er veldig åpen for læring, så det er så utrolig gøy å trene med henne. Jeg har blitt så inspirert av kjæresten min som trener sin hund til jakt. Jeg har aldri før møtt noen som er så flink med hund som ham, så jeg har observert og har nå lånt meg en egen for å se om jeg også kan få det til. Og det virker!!! (ikke like bra som han gjør det, men likevel). På to dager har hun lært å:

1) Komme "på plass" (denne sitter forresten litt langt inne når vi møter andre hunder *glis*)
2) Bjeffe på "få høre"
3) "Gå fot"
4) Hente ball på "Apport"
5) Gå "inn i buret"
6) "Legge seg"
7) "Bli"

Vi får fortsette å øve. Hun greier seg kjempefint så langt. Se så skjønn. For et vidunderlig lite nøste. Ellers er hun veldig glad i Henrik sine tøfler. Strålende fornøyd er hun når hun har klart å hente en av de i gangen og lurt med seg under spisebordet. Strålende fornøyd er hun også når jeg kommer hjem. I går ble hun så glad at hun tisset på seg, så jeg begrenset gleden min litt i dag da jeg kom hjem for å unngå reprise. Det virket.

 

Når det er sagt er det en grunn til at jeg sitter her foran pc'n. Jeg har kake i ovnen. Til lørdag har jeg tre kakeleveringer:

1) En spennende konfirmasjonskake til en pike
2) En tradisjonellkonfirmasjonskake til en gutt
3) En fotballkake til en liten kid

Work hard, play hard!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen