11. juni 2012

Fortryllende, rosa dåpskake



Pink: Any of a group of colors reddish in hue, of medium to high lightness, and of low to moderate saturation (www.thefreedictionary.com)

Denne helgen har vært preget av totalt kaos. Godt det nå er over. Både fredag og lørdag hadde jeg kjøkkentjeneste i forbindelse med denne dåpskaken som skulle leveres til søndag. Ikke bare dåpskake, men også matchende cupcakes. Ikke nok med det. Jeg skulle også forberede og bake til to bursdagsselskap på søndagen; barnebursdag kl 14 og familiebursdag kl 17. I tillegg måtte alt være ferdig innen klokken 16:00 på lørdagen siden jeg skulle i årets beste fest (det var ihvertfall det jeg hadde hørt på forhånd, hvilket jeg også raskt fant ut at stemte). Nærbilde av kaken:
Kaken sett fra en annen vinkel. Har satt på en liten sikkerhetsnål i masipan fo å holde lappedesignet sammen.


Denne kaken består av flere lag sjokoladekake stablet i tårn. Pynt og trekk i marsipan. Alt kan spises. Jeg bakte, som sagt, også matchende vaniljecupcakes som jeg pyntet slik at de skulle passe kaken. De hadde bringebærcurd fyll og ostesmørkrem topping.


Slik så kaken og muffinsene (så mye bedre ord da gitt) ut da jeg hadde fått laget alt ferdig og stablet det i esker:


Og til slutt et lite visittkort.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen