24. okt. 2012

Dåpskake -babyblå med bamser

 

Helgens dåpskake ble blå med søte bamser på. Under følger en del detaljbilder av kaken. Fyllet er jordbær, jordbærmousse og vaniljekrem under marsipanlokk. Er så fornøyd med den nye bamseformen. Elsk! Ellers savner jeg noen hvite roser på denne kaken. Det skal jeg få til neste gang.
 

Bamse, byggeklosser, perler, fotavtrykk, blonder, blomster... Alt hører med.

 Alt på kaken kan spises og er laget av marsipan med unntak av babyen. Den har jeg laget av hudfarget sukkerpasta. Den er enklere å håndtere synes jeg og så sparer jeg meg for det bryet det er å farge marsipanen.


Jeg klarte åfå med en rangle trukket med ekte sølv denne gangen også. Det er kjempevanskelig å få bladsølvet til å sitte pent. Skjønner at det er noe som krever trening. Hjertet ble fryktelig skjoldete, men forhåpentligvis gjør ikke det noe for helhetsinntrykket. Man prøver så godt man kan :)


Sweet Tatty Teddy.



 Det er detaljene som teller.

 
Håper kaken smakte og at den kan være til inspirasjon for andre. I morgen skal jeg på tur til Nord-Troms og der er det snø. Frem med lue og votter! Jippi!

Ha en fin kveld :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Søk i denne bloggen