8. okt. 2012

Dåpskake i gammelrosa

Den ferdige kaken


Gammelrosa dåpskake med bilde, store roser, baby og perler. Dette ble en veldig annerledes kake enn de jeg har laget tidligere, men det var en spennende utfordring. Veldig usikker på om jeg fikk helt til den gammelrosa fargen, men jeg prøvde så godt jeg kunne. Det er første gang jeg har forsøkt å blande frem denne fargen. Innholdet i kaken er bringebær, bringebærmousse og vaniljekrem.


Temaet for dåpen skulle være hjerter og sommerfugler. Her er noen bilder av rosene på denne rustikke dåpskaken.


Det tok laaang tid å lage alle rosene. Holdt på hele kvelden med kaken. Jeg håper så inderlig de liker uttrykket på den. Jeg synes den ble vanskelig å lage med alle detaljene jeg skulle ha med: perler, bilde, baby, byggeklosser, roser, fargen, sommerfugler.


Jeg elsker roser av marsipan. Synes det er ekstra vakkert med håndlagde marsipanroser på kaker.






2 kommentarer:

  1. KJempe flott kake! Kan jeg få spør hva du blandet for å få til gammel rosa fargen?

    SvarSlett
  2. Oi, jeg må si jeg er treg til å svare :D Kjempelei for det! Jeg brukte rødt og litt blått.

    SvarSlett

Søk i denne bloggen